tirsdag 15. oktober 2013

Hjerkinn - Dovre

Var en tur i slutten av juli i Hjerkinn  Dovre område. Var i grunnen på tur til Oppdal i forbindelse med landsskytterstevne. Brukte noen dager der, og det er et flott område for de som er glad i naturfoto. Og her er noe få bilder av det eg fant der.

 
 
 
Blåklokke i lav er ikke så vanlig der eg bor. Så for meg er det et spennende motiv.
 
 
 
 
 
Hvit skogstorkenedd var det flere steder på Dovre. 
 
 
 
 
Motivet er fra Hjerkinn og er tatt sent på kvelden etter noen kraftige tordenbyger klarnet det og alvedansen var i gang og da måtte eg bare prøve om det kunne bli noe ut av det.
 
 
 
 
 
Er det noen der ute som vet hva fuglen heter, er ikke sikker selv. Håper at noen kan hjelpe meg med det.
 
 
 
 
 
Fikk noen bilder av lirype på Dovre, en flott fugl. På en liten rusletur fant eg noen kull med ryper.
Det var små kull, men blide vart det ut av det.
Dovre er en fantastisk plass som eg sikkert kommer tilbake til for eg håpe.   

 
 

 
 
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar